Propunem un plan de recapitulare pentru clasa a VI-a, adica sa ne reamintim ce am invatat in clasa a V-a.
Astfel propunem urmatoarele teme:
-multimi
-operatii cu numere naturale si rationale pozitive
– ecuatii si inecuatii
Propun urmatoarele exercitii:
1) Se dau multimile \( M=\left\{ x| x\in N^{*} \;\;\; si \;\;\; x\leq 9 \right\} \),
unde \(N^{*} \) multimea numerelor naturale fara zero
\( T=\left\{ x|x\in M \;\; si \;\;x\;\; este \;\; par\right\}\)
Numarul de elemente al multimii M-T este:
Rezolvare
Multimea
\(
M=\left\{ 1,2,3,4,5,6,7,8,9 \right\}
\)
Multimea \(
T=\left\{2,4,6,8\right\}
\).
Atunci
\(
M-T=\left\{ 1,3,5,7,9 \right\}
\)
Ca sa rezolvam exercitiile cu multimi corect luam prima data prima multime si o citim. In cazul de fata pentru multimea M avem conjunctia „si” care dupa cum bine stiti trebuie sa tinem cont de ambele ipoteze ale exercitiului, x trebuie sa fie mai mic sau egal decat 9, dar x trebuie sa apartina si multimii numerelor naturale fara 0.
Acelasi lucru si pentru multimea T, aici x apartine multimii M care am aflat-o din prima parte a exercitiului, dar x trebuie sa fie si par.
Numarul de elemente al multimii M-T este: 5.
2) Numarul 2,56 transformat intr-o fractie ordinara este egal cu:
Rezolvare:
\(
2,56=\frac{256}{100}=\frac{64}{25}
\)
Cum transformam o fractie zecimala in una ordinara?
Dupa cum ati invatat scriem linia de fractie, punem numarul la numarator, in cazul de fata la noi 256 si la numitor 1 urmat de atatea zerouri cate cifre sunt dupa virgula, la noi doua zerouri.
3) Rezolvati in multimea numerelor naturale ecuatia:
\(
2\cdot(x+7)-14=28
\)
Rezolvare:
\(
2x+14-14=28 \Leftrightarrow
2x=28 \Leftrightarrow
x=14
\).